איך נמלים מוצאות מזון?

תוכן עניינים

חשבתם פעם איך נמלים מוצאות את המזון? האם יש להן חוש ריח מפותח? אז למעשה לנמלים יש פי 5 קולטני ריח הממוקמים על גבי האנטנות שלהן מרוב המזיקים. חוש הריח יוצא הדופן שלהן עוזר להן בחיפוש אחר מזון – אז בפעם הבאה שתשאירו פירור על השיש ולא תבינו איך כל כך מהר נמלים הספיקו להגיע? עכשיו אתם יודעים את הסיבה למהירות שלהן והפתרון? פשוט בצעו הדברה!

מה הנמלים אוהבות לאכול?

נמלים אוהבות לאכול מגוון רחב של מאכלים – תלוי בסוג שלהם. הנמלים הרגילות שאנו מכירים אלו שיש כמעט בכל בית בגינות ובתוך הבתים שלנו אוהבות בשר ומזונות המכילים שומנים וסוכר. בטבע נמלים אוכלות מזיקים אחרים חיים ומתים (עכשיו זה הזמן לשיר את גלגל החיים ממלך האריות). ראיתם פעם נמלים סוחבות ג'וק מת? גם זה קורה.
בתוך הבית תמצאו את הנמלים לרוב סביב אוכל בעלי החיים, סירופים מתוקים שנשפכו על השיש או על הרצפה, דבש, סוכר, ריבות וכל שאר המתוקים במזווה. 

הנמלים הפועלות (אלו שאנו רואים בעיקר) לרוב מוצאות את המזון בשביל המלכה, בשביל הזכרים (מעניין אם יש להן בדיחות של אני חי כמו שיח'), ולנמלים הבוקעות מהביצים (הנמלים הצעירות יותר שעדיין בקן). אם ראיתם נמלים המחפשות אחר מזון תדעו שקן הנמלים יהיה במרחק של עד 90 מטר ולרוב הרבה פחות. 

האם יש נמלים בחורף?

אז נכון שנמלים בעיקר מקושרות עם הקיץ, והרבה פעמים אנחנו שומעים:"בחורף אין נמלים" אך לאחרונה גם בחורף אין חורף. אנו עדיין נתקלים בחודשים נובמבר, דצמבר וינואר (נכון ל -2023) בנמלים כאילו היינו ביוני! 

בסוף זה לא משנה איך אנחנו נגדיר את העונה – משנה הטמפ'. ברגע שיש יותר מ- 18 מעלות לרוב הנמלים יצאו החוצה בחיפוש אחר מזון.

איפה אני אמצא את הנמלים בבית?

חפשו את הנמלים בביתכם סביב הפנאלים – בעיקר סביב המשקופים (הרבה פעמים ישנם שם חורים ברובה והנמלים מוצאות מקום להכנס ולצאת משם). במטבח סביב מדיח הכלים (בגלל הלחות) על השיש במטבח (במידה והרובה כבר התפוררה), בין השיש לארונות המטבח (תמיד יש שם מרווח ויש שם נמלים שאוהבות לטייל) ובתוך וסמוך לארונות המזווה ו\או המקום בו אתם מאחסנים סוכר דבש ויתר דברי מתיקה. 

איך הנמלים יודעות להגיע ולחזור לקן?

כאשר נמלים מחפשות אחר מזון הן משאירות מאחוריהן מסלול של פרומונים – ממש כמו בסיפור של עמי ותמי שהשאירו ממתקים כדי למצוא את הדרך הבית – ככה גם עושות הנמלים. לאחר שהנמלים מוצאות מזון הן חוזרות בדיוק באותה הדרך בה הלכו בתחילה. כאשר הן חוזרות באותה הדרך – אתם צודקים הן שוב משאירות את אותו שובל של פרומונים – מה שמחזק את השביל וכך נמלים פועלות אחרות יודעות שהשביל הזה ככל הנראה מוביל למזון שאותו הן יקחו לקן כדי שהקן יוכל להמשיך לגדול ולשגשג.

זאת כנראה הסיבה שכאשר ראיתם נמלים בסביבה ואתם מנקים עם מים וסבון את השביל הליכה שלהן יחד עם זה אתם מנקים את אותו שובל הפרומונים – ואכן תראו שהנמלים יעלמו למספר ימים ו\או יחזרו בדרך אחרת לאותו מקור מזון (המטבח שלכם). אז חשוב לבצע הדברת נמלים אך אם עדיין לא ביצעתם הדברת נמלים ואתם כן רואים נמלים בסביבה חשוב גם לנקות אותן ואת השביל שהן הולכות בו. 

איך נמלים יודעות שמדובר בסוכר?

"לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם" נאמר על הנמלים – ותראו מה זה, 3000 שנה אחרי, הנמלים עדיין כאן ועדיין אנחנו מתפעלים מהיכולות שלהן. איך הן יודעות להגיע דווקא לסוכר ולדבש? איך הן יודעות להתאסף כולן כגוש אחד בלב אחד עבור משא כבד יותר (כמו לסחוב ג'וק שמת?) 

אז תדעו שיש להן קולטנים על קצה הזיפים שלהן ויש להן היכולת לזהות חומרים כימיים בסביבה שלהן. כאשר יש סוכר גם אם בכמות קטנה – תסמכו עליהן, הן ידעו את זה וקולטני הריח יאותתו להן ללכת להשיג את הסוכר הזה עבור טובת הקן. 

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את דעתכם:

בטוח תאהבו גם את:

מוצרי SAMSUNG החדשים כבר כאן

סמסונג היא חברת טלפונים מובילה כבר הרבה שנים, היא אחת החברות הכי מוכרות בעולם הסמרטפונים, והיא כה גדולה ורחבה ומחזיקה בידיה מאות מכשירי סלולר איכותיים

קרא עוד »

אודות Upto:

אפטו – פורטל תוכן ופנאי מוביל בתחומו. אנו מספקים תכנים חדשים מדי יום בתחומים הכי מעניינים והקטואלים בישראל! אתם מוזמנים ליהנות מהתוכן העשיר באתר בחינם לחלוטין

יצירת קשר

חדשים באתר!

המגזין

מדריך מקיף להדברת מזיקים

הדברה היא היבט חיוני לשמירה על סביבת מגורים בריאה ונוחה. מזיקים, כגון מכרסמים, חרקים וחיות בר אחרות, עלולים לגרום לנזק משמעותי לרכוש ולהוות סיכונים בריאותיים

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן